Dünyada ve Türkiye’de Kasım Alışveriş İndirimleri: E-ticaret Sektöründe Şikayetler Artıyor
Her yıl kasım ayının son cuma günü dünyada başlayan alışveriş indirimleri, Türkiye’de de büyük ilgi görüyor. Markalar, kasım ayı boyunca indirimlerini duyurarak tüketicileri cezbetmeye çalışıyorlar.
Dijital Haber Ajansı’nın, internet üzerinden ‘şikayetvar’ platformundan aktardığı bilgilere göre, son bir ayda e-ticaret sektörüne 30 binden fazla şikayet ulaşmış durumda. Bu şikayetlerin büyük bir kısmını ise kargo ile ilgili sorunlar oluşturuyor. Kargoyla ilgili şikayetlerin sayısı 19 bini aşmış durumda. Şikayetvar verilerine göre, kasım ayında kargo sektörüne toplamda 19.209 şikayet gelmiş. Gelen şikayetlerin yalnızca yüzde 23’ü platform aracılığıyla çözüme kavuşturulmuş.
E-ticaret sektöründe gelen şikayetler genellikle şu konuları içeriyor:
- Ürün iptali, iadesi ve değişimiyle ilgili sorunlar,
- Fiyat ve ödeme problemleri,
- Ürün kalitesi ve yanıltıcı ürün gönderimi,
- Teslimat gecikmeleri ve kargo sorunları,
- Müşteri hizmetleri ve destek eksikliği.
Kargo Şikayetleri
Kargo hizmetlerinde en çok şikayet edilen konular ise şunlar:
- Teslimat gecikmeleri ve kayıp kargolar,
- Yanlış veya eksik ürün teslimatı,
- Adres bulunamadı ve teslim edilememe sorunları,
- Müşteri hizmetleri ile iletişim eksikliği,
- Kargo hasarları ve tazminat sorunları.
Pazaryeri Siteleri Şikayetleri
Pazaryeri siteleriyle ilgili en çok şikayet edilen konular ise şunlar:
- Yanlış veya kusurlu ürün teslimatı ve iade sorunları,
- Kargo teslimat gecikmeleri ve yanlış adrese teslimat,
- Müşteri hizmetleri ile iletişim sorunları,
- Sipariş iptali ve para iadesi sorunları,
- Faturasız satış ve yetersiz müşteri hizmetleri.
(DEMİRÖREN HABER AJANSI)